In the cheaters list in public games, notice that I don't put all the cheaters in the same bag. I make a distinction between players who have already cheated but have stoped today, the low cheaters, the medium & occasional cheaters and the high cheaters who do it only .

I don't assess the level of cheating only with the number of cheats but also with the type of cheating. For example, I think logically harmful and serious the Lag Switch against novice players that the Boost with false accounts.

Finally, I also take into account the regularity and frequency of cheating. For my mind, 20 games of cheating during the same day has not the same gravity that 20 games of cheating played each day for 20 days, for example.

So here in order of importance, the kinds of cheats that I consider more serious than others in public games :


  1. Hacking / Modding.
  2. Overflowing Server Command (eject the players).
  3. Lag Switching to don't lose.
  4. Lag Switching to win quickly (start of the game).
  5. Boosting with false accounts / two controlers.
  6. Coping Stats.



--------
Dans la liste des tricheurs en parties publiques, remarquez que je ne range pas tous les tricheurs dans un même sac. Je fais la distinction entre les joueurs qui ont triché mais qui ont définitivement arrêté à ce jour, les petits tricheurs, les tricheurs occasionnels et les gros tricheurs qui font que ça.

Je n'évalue pas le caractère de triches qu'en fonction du nombre de triches mais aussi du type de triche. Par exemple, je trouve logiquement plus nuisible et grave le Lag Switch contre des joueurs novices que le Boost avec des faux comptes.

Enfin, je prend en compte aussi la régularité et la fréquence de la triche. A mes yeux, 20 parties de triches à la suite le même jour n'a pas la même gravité que 20 parties de triche joués chacune chaque jour pendant 20 jours par exemple.

Ainsi, voici dans l'ordre d'importance, les types de triches que je considère plus grave que d'autres en parties publiques :


  1. Jeux hackés / moddés.
  2. Surcharge volontaire des serveurs de commandes (éjectant les joueurs).
  3. Lag Switch pour ne pas perdre un jeu.
  4. Lag Switch pour gagner rapidement (début de jeu).
  5. Boost avec des faux comptes ou deux manettes.
  6. Copie de Statistiques.