[Only admins are allowed to see this image]
To ensure that a tournament works properly, each participant must respect deadlines to play each phase match:
From the announcement of the matches, the right attitude that the captain must have is to contact the opposing captain to send its avaibilities and ask him his, to fix a precise date match. Schedule your match according to your communal availabilities and in accordance with the deadlines of the phase. Once the date set, it is recommended to both captains to post this date on the tournament topic of the tournament which will serve as proof if a team is absent. If a team fails to appear on the date set and that the match can't be postponed because of unavailability, the absent team will be forfeit. It is still customary to allow a maximum delay of 30 minutes. If two teams are not able to play because of uncommon availabilities, the forfeit will be logically attributed to the team the least available. It is thus advised for each captain to use all the [Only admins are allowed to see this link] to be as available as possible..
The tournaments being internationals, the players don't have the same time zones. To don't have confusions and because AbsoluteGrief is an European and not an American website, the official time zone is the [Only admins are allowed to see this link]. In summer, this time zone turns into the [Only admins are allowed to see this link]. It is imposed for players who do not have the same time zones, to don't have misunderstandinsgs on their appointments. The tournaments hosts can also select their own time zone but they need to say clearly in their regulation what time zone they used.
You can use a website like [Only admins are allowed to see this link] or the table at the end of the topic to convert your appointement in another time zone.
______________________________
Pour qu'un tournoi fonctionne correctement, chaque participant doit respecter des délais pour jouer chaque match de phase :
Dès l'annonce des matchs d'une phase, la bonne attitude que le capitaine doit avoir est de contacter le capitaine adverse afin de lui communiquer ses disponibilités et de lui demander les siennes pour fixer une date de match précise. Donnez-vous un rendez-vous en vous fixant une heure précise pour jouer selon vos disponibilités communes en accord avec les délais de la phase. Une fois la date fixée, il est conseillé aux deux capitaines de poster cette date sur le topic du tournoi qui servira de preuve en qu'à d'absence d'une équipe. Si une équipe ne se présente pas à la date fixée et que le match ne peut pas être repoussé en raison d'indisponibilité, l'équipe absente sera forfait. Il est tout de même coutume d'autoriser un retard de 30 minutes maximum. Si deux équipe n'arrivent pas à jouer en raison de disponibilité non communes, le forfait sera logiquement attribué à l'équipe qui était la moins disponible. Il est ainsi conseillé à chaque capitaine d'utiliser et d'inscrire les [Only admins are allowed to see this link] afin d'être le plus disponible possible.
Les tournois étant internationaux, les joueurs n'ont pas les même fuseaux horaires. Pour ne pas avoir de confusions et puisqu'AbsoluteGrief est un site européen et non américain, le fuseau horaire officiel est l'[Only admins are allowed to see this link]. Ce fuseau horaire change en été est devient l'[Only admins are allowed to see this link]. Il est imposé aux joueurs qui n'ont pas le même fuseau d'horaire d'utiliser celui-ci pour ne pas avoir de malentendus sur leur rendez-vous. Les hôtes de tournois peuvent également choisir leur propre fuseau horaire mais ils ont besoin de le dire clairement dans leur règlement.
Vous pouvez utiliser un site de conversion comme [Only admins are allowed to see this link] ou le tableau à la fin de ce sujet, afin de faciliter la conversion de vos rendez-vous avec un autre fuseau horaire.
______________________________
Table soon available
To ensure that a tournament works properly, each participant must respect deadlines to play each phase match:
- For the tournament with long phases, after [Only admins are allowed to see this link], the usual deadlines to play a match has been set at one week so that each player can have the weekend.
- For the tournaments with short phases that are played in a weekend or a day, the deadlines are set freely by the host.
From the announcement of the matches, the right attitude that the captain must have is to contact the opposing captain to send its avaibilities and ask him his, to fix a precise date match. Schedule your match according to your communal availabilities and in accordance with the deadlines of the phase. Once the date set, it is recommended to both captains to post this date on the tournament topic of the tournament which will serve as proof if a team is absent. If a team fails to appear on the date set and that the match can't be postponed because of unavailability, the absent team will be forfeit. It is still customary to allow a maximum delay of 30 minutes. If two teams are not able to play because of uncommon availabilities, the forfeit will be logically attributed to the team the least available. It is thus advised for each captain to use all the [Only admins are allowed to see this link] to be as available as possible..
The tournaments being internationals, the players don't have the same time zones. To don't have confusions and because AbsoluteGrief is an European and not an American website, the official time zone is the [Only admins are allowed to see this link]. In summer, this time zone turns into the [Only admins are allowed to see this link]. It is imposed for players who do not have the same time zones, to don't have misunderstandinsgs on their appointments. The tournaments hosts can also select their own time zone but they need to say clearly in their regulation what time zone they used.
You can use a website like [Only admins are allowed to see this link] or the table at the end of the topic to convert your appointement in another time zone.
______________________________
Pour qu'un tournoi fonctionne correctement, chaque participant doit respecter des délais pour jouer chaque match de phase :
- Pour les tournois à phases longues, après [Only admins are allowed to see this link], le délai habituel pour jouer un match a été fixé à une semaine de manière à ce que chaque joueur puisse avoir le weekend.
- Pour les tournois à phases courtes qui sont joués en un weekend ou un jour, les délais sont fixés librement par l'hôte.
Dès l'annonce des matchs d'une phase, la bonne attitude que le capitaine doit avoir est de contacter le capitaine adverse afin de lui communiquer ses disponibilités et de lui demander les siennes pour fixer une date de match précise. Donnez-vous un rendez-vous en vous fixant une heure précise pour jouer selon vos disponibilités communes en accord avec les délais de la phase. Une fois la date fixée, il est conseillé aux deux capitaines de poster cette date sur le topic du tournoi qui servira de preuve en qu'à d'absence d'une équipe. Si une équipe ne se présente pas à la date fixée et que le match ne peut pas être repoussé en raison d'indisponibilité, l'équipe absente sera forfait. Il est tout de même coutume d'autoriser un retard de 30 minutes maximum. Si deux équipe n'arrivent pas à jouer en raison de disponibilité non communes, le forfait sera logiquement attribué à l'équipe qui était la moins disponible. Il est ainsi conseillé à chaque capitaine d'utiliser et d'inscrire les [Only admins are allowed to see this link] afin d'être le plus disponible possible.
Les tournois étant internationaux, les joueurs n'ont pas les même fuseaux horaires. Pour ne pas avoir de confusions et puisqu'AbsoluteGrief est un site européen et non américain, le fuseau horaire officiel est l'[Only admins are allowed to see this link]. Ce fuseau horaire change en été est devient l'[Only admins are allowed to see this link]. Il est imposé aux joueurs qui n'ont pas le même fuseau d'horaire d'utiliser celui-ci pour ne pas avoir de malentendus sur leur rendez-vous. Les hôtes de tournois peuvent également choisir leur propre fuseau horaire mais ils ont besoin de le dire clairement dans leur règlement.
Vous pouvez utiliser un site de conversion comme [Only admins are allowed to see this link] ou le tableau à la fin de ce sujet, afin de faciliter la conversion de vos rendez-vous avec un autre fuseau horaire.
______________________________
Table soon available