How to play with a bad connection? (by YoPlixBoy25) S0ukbYg


How to play with a bad connection? (by YoPlixBoy25) 7ffh How to play with a bad connection? (by YoPlixBoy25) T5cz

    The game doesn't have dedicated servers, these are the players who host the games. When two teams of different origin come face to face, the connection may vary depending on the distance that separates them. For example, when an Americain team invites an European team on his connection, the European team will have logically a more bad connection that the American team during the game, usually around two bars. It's the same thing if the European team invites the Americain team on his connection.This difference of connection shows itself for the visiting team by a more or less significant lag during the game, around half a second. When you play with a less good connection than the opponent, you must take into account this is it and adopt a different style of play. It's suitable therefore to be much more careful and anticipate well in advance the movements of Zombies and opponents.Specifically, this lag is visible by different elements in the game: some disturbances when the hitboxs of characters meet, the delay beetween each shots of Knuckles, the interactions with the button square which engage with a delay ( taking of a perk or a weapon, starting if a resuscitation), etc... We realize especially that the opponent has really the advantage during a race and a blocking in the stairs. The use of the Knuckles to kill the Zombies is difficult, i's necessary to kill the Zombies ahead, leaving more space. That is why i's advisable to attack and kill the Zombies remotely, using powerful weapons, and avoid hand-to-hand fighting.In the Theater mode, you don't see the gameplay as it was lived during the game but through the eyes of the player who has the connection. Therefore, the lag is restored and you really realized, with sometimes stupid downs that you would never have taken on your connection.Because of this connection problem, it's difficult to judge the relative skill of the two teams in a single match, seeing that the team who host the game will have an advantage. Also, you should play two consecutive games, leaving the connection to the other team at the end of the first game. By ending the game after that all enemies have disappeared or by finishing the round, you get a reference time stated in the recent games, in the channel. In case of a tie at the end of the both games, it's sufficient to compare the final round reached, and the both time to know which team won the most quickly and has been the most effective. In the tournaments, in case of a tie with 1-1, this is the team that won the faster his game who will take the connection of the third and last game, with 2-2, this is the team that have the sum of the duration fo the victories the faster who will take the connection of the fifth and last game.What you really need to remember, is that when you have the connection, it must attack, stifle and not let the opponent be set up because you must win quickly, and when you play on the opponent connection, you must defend himself and resist as long as possible. Adopt an offensive style on his connection and a defensive style on the opponent connection is a good strategy.



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    Le jeu ne possède pas de serveurs dédiés, ce sont les joueurs qui hébergent les parties. Lorsque deux équipes d'origine différente s'affrontent, la connexion peut donc varier en fonction de la distance qui les sépare. Par exemple, lorsqu'une équipe américaine invite une équipe européenne sur sa connexion, l'équipe européenne aura logiquement une moins bonne connexion que l'équipe américaine pendant la partie, généralement autour de deux barres. C'est la même chose si l'équipe européenne invite l'équipe américaine sur sa connexion.Cette différence de connexion se manifeste pour l'équipe invitée par un décalage plus ou moins important lors de la partie, autour d'une demi-seconde. Lorsqu'on joue avec une connexion moins bonne que l'adversaire, il faut en tenir compte et adopter un style de jeu différent. Il convient donc d'être beaucoup plus prudent et d'anticiper largement en avance le mouvement des Zombies et des adversaires.Concrètement, ce décalage est visible par différents éléments dans le jeu : des perturbations lorsque les hitboxs des personnages se rencontrent, des coups de Taser en retard, les interactions avec la touche carrée qui s'enclenchent avec un retard (prise d'un atout, d'une arme, déclenchement d'une réanimation), etc... On se rend surtout compte que l'adversaire a bien l'avantage lors d'une course et d'un blocage dans des escaliers. L'utilisation du Taser pour tuer les Zombies s'avère difficile, il faut taser les Zombies en avance en laissant plus d'espace. C'est pourquoi il est conseillé d'attaquer et de tuer les Zombies à distance, en utilisant des armes puissantes, et d'éviter le corps-à-corps.Dans le mode Studio, on ne revoit pas le gameplay comme il a été vécu pendant la partie mais à travers les yeux du joueur qui a la connexion. De ce fait, le décalage est rétabli et on s'en rend vraiment compte avec des blessures parfois stupides que l'on aurait jamais pris sur sa connexion.Du fait de ce problème de connexion, il est difficile de juger du niveau relatif des deux équipes sur une seule partie puisque que l'équipe qui héberge la partie sera avantagée. Il convient alors de jouer deux parties consécutives, en laissant la connexion à l'autre équipe à l'issue de la première partie. En quittant dès que tous les ennemies ont disparu ou en terminant la manche, on obtient un temps de référence indiqué dans les parties récentes du mode Studio. En cas d'égalité à l'issue des deux parties, il suffit donc de comparer la manche finale atteinte et ces deux temps afin de savoir quelle équipe a gagné le plus rapidement et a donc été la plus efficace. En tournoi, en cas d'une égalité, avec 1-1, c'est l'équipe qui a gagné le plus rapidement sa partie qui prendra la connexion de la troisième et dernière partie, avec 2-2, c'est l'équipe qui a la somme des durées de victoires la plus courte qui prendra la connexion de la cinquième et dernière partie.Ce qu'il faut vraiment retenir, c'est que lorsqu'on a la connexion, il faut attaquer, étouffer et ne pas laisser l'adversaire s'installer car on se doit de gagner rapidement, et lorsque l'on est sur la connexion de l'adversaire, il faut se défendre et résister le plus longtemps possible. Adopter un style offensif sur sa connexion et un style défensif sur la connexion adverse est une bonne stratégie.